zaterdag 2 juli 2016

Wow, er loopt een dinosaurus op tafel

Deze week kon ik ook meedoen, ik kreeg een stel dinoplaatjes van een collega. Ze had ze over. Ik aasde vooral op die plaatjes waarmee je met augmented reality de dinosaurus op het plaatje tot leven wekt. En zo kwam het dat ik maandagmorgen een Brontosaurus over mijn bureau had lopen. Je weet wel, zo'n vegetarische langnek dino. Mijn 'inner child' werd er zo blij van. Opgegroeid met Jurassic Park, blijven die enorme wezens die ooit heersten over de wereld mij fascineren.
bron: huffingtonpost.com
Begin 2014 ontdekte ik Coursera.org. Een online leeromgeving waar je cursussen kunt volgen bij gerenommeerde universiteiten van over de hele wereld. Omdat zo'n cursus door heel veel mensen wereldwijd gevolgd worden heet het een MOOC: Massive Open Online Course. In januari 2014 gaf de Universiteit van Alberta de MOOC: Dino 101 Dinosaur Paleobiology. De enthousiaste docente legde aan de hand van schitterende fossielen de kenmerken van de verschillende dinosauriĆ«rs uit. Wist je dat de hedendaagse vogel een afstammeling is van de dino? Ik had het vroeger wel eens gelezen, maar nu zag ik het aan de hand van botten. Ik kan nu niet meer naar de parkiet van mijn ouders of een kippenpoot kijken zonder even een dino te zien. :) 

Helaas biedt de Universiteit van Alberta op dit moment de cursus Dino 101 niet meer aan. Maar ik zag dat ze nu een nieuwe cursus geven waarin de link tussen dino's en vogels duidelijk wordt: Paleontology: Theropod Dinosaurs and the Origin of Birds. Als de dinoplaatjes smaken naar meer, weet dan dat je meer dino brainfood kunt vinden op Coursera.org.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten