vrijdag 4 maart 2016

Hue op je feestje

Vorige week was ik jarig. Dit jaar kreeg ik een verrassing van mijn Philips Hue lampen. Op een regenachtige zondagmiddag had ik zitten spelen met de mogelijkheden van IF, ook wel bekend als If This Than That. Deze app kun je koppelen met je Hue lampen. IF bevat de mogelijkheid om na een trigger je Hue lampen aan te zetten of te laten knipperen. Je regelt dit met een recept. In dit recept staat dat als dit gebeurt, zoals "het is je verjaardag", dan moet dat gebeuren, in dit geval "laat de lampen aangaan in felle kleuren". Al bladerend door de lijst met door andere gebruikers gedeelde Hue recepten in IF kwam ik het recept voor de trigger Verjaardag tegen. Ik stelde hem in op mijn verjaardag en geboortemoment en daarna heb ik er niet meer naar om gekeken. En toen kwam de grote dag. :) Ik kwam naar beneden en daar was mijn verrassing: de vier bollampen in de woonkamer, die voorzien zijn van een Hue color lamp, waren felgekleurde 'ballonnen' geworden. Super geeky, en dus super leuk.

Wil je ook een verjaarsverrassing van IF met je Hue lampen? Voeg dan dit recept toe in IF.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten