zondag 20 maart 2016

Hue voor Spacetweeps

IFTTT Space Philips HUE channel
IF Space Channel: https://ifttt.com/space
Ik schreef al eerder over wat voor leuke dingen je kunt doen met IF in combinatie met je Philips Hue lampen. Sinds de toevoeging van het Space kanaal aan IF is het mogelijk om mijn passie voor ruimtevaart te combineren met de Hue lampen in huis.

Zo biedt het Space kanaal een trigger die gebruik maakt van de locatie-informatie van het Internationaal Ruimtestation ISS. Dit wordt gekoppeld aan de locatie op aarde die je instelt, zoals je adres. Daarmee is bekend wanneer het ISS over je huis vliegt. Dit is de trigger waarmee je een actie kunt laten gebeuren. Het Hue kanaal geeft je diverse opties voor een actie. Ik heb gekozen voor de actie 'knipperen'. Het recept stuurt nu iedere keer als het ISS overkomt een seintje naar mijn Hue lamp die daardoor gaat knipperen, zodat ik geen overkomst mis. Kun je meteen naar buiten rennen om te zwaaien naar de astronauten. :) Een echte musthave voor spacetweeps.

NB. Ik heb de tijden van de overkomst van het ISS van IF gecheckt met de info op Heavens-above. Heavens-above is een site die ik al jaren gebruik en die betrouwbaar is gebleken. De tijden die IF aangeeft kloppen inmiddels steeds beter met Heavens-above. Er is nu maar een paar minuten verschil. Daarbij moet je ook bedenken dat IF de lampen ongeveer een kwartier van te voren laat knipperen. Dan ben je dus mooi op tijd als je je jas nog wilt aandoen.

IFTTT Space Philips HUE channel Andre Kuipers
Bron: digifotopro.nl

1 opmerking:

  1. Toch erg leuk als je lampen gaan knipperen en dat je dan weet dat de ISS overkomt. Geniaal. Roelie

    BeantwoordenVerwijderen